Necesitatea urmării unui curs de grafică publicitară, astăzi

Necesitatea urmării unui curs de grafică publicitară, astăzi

Impresii de la curs

Grafica publicitară este prezentă zilnic în viaţa noastră, acum mai mult ca oricând, fie că ne dăm seama de acest lucru sau nu. De la nenumăratele afişe pe care le vedem peste tot prin oraş, la pliantele pe care le primim la cutia poştală sau direct pe stradă, ajungând la bannere web, logo-uri şi chiar pachete complete de imagine. Pentru că vizualul place, atrage şi vinde. Mereu. Şi pentru că, ştim cu toţii, o imagine face cât mai bine de o mie de cuvinte.
Toţi cei care lucrează în domeniul industriilor creative, a artei spectacolului şi a ştiinţelor comunicării folosesc şi au nevoie de materiale grafice: afişe, pliante, cărţi de vizită, bannere, roll-up-uri, broşuri, cataloage, albume, cărţi etc.
De la necesitate şi până la îndeplinirea ei este cale lungă şi asta pentru că … este nevoie de tehnică în realizarea materialelor grafice. Sunt două coordonate importante: abilitatea utilizării eficiente a funcţiunilor softurilor de grafică publicitară (pachetul Adobe – Photoshop, Illustrator, Indesign şi concurenţa – Corel Draw) şi un anume simţ estetic, ochi şi gust artistic care se dezvoltă în timp.
Cel puţin în ultimii ani, am avut nevoie de multe, foarte multe materiale grafice: de la vizualuri pentru evenimentele şi campaniile de comunicare şi marketing pe care le organizam, la imagine de brand şi materiale pentru concursuri pe care le organizam în cadrul reţelelor de socializare.
Deşi urmasem un curs de grafică începători în liceu (liceul de arte plastice Nicolae Tonitza din Bucureşti), nu aveam siguranţa lucrului în program şi oricâte tutoriale urmăream, mereu mă descurajam pentru că nu reuşeam să duc la bun sfârşit ideile mele pentru materiale grafice. Motivul? Unul foarte simplu: lipsa lucrului constant cu aceste softuri, lipsa experienţei şi mai ales a cunoştinţelor solide de utilizare a lor. Se mai adăugă la asta şi o neîncredere în “forţele proprii”.
În această toamnă am decis că e timpul pentru o schimbare de atitudine. Zis şi făcut. M-am înscris la un curs profesionist de grafică publicitară, nivel I (începători).
Am ales să urmez cursurile de la Prographics, un centru de cursuri acreditat şi renumit pentru calitatea trainerilor săi.

Iată care au fost primele motive care m-au îndemnat să-I aleg, din lista de firme din Bucureşti care oferă astfel de cursuri:
– Site-ul lor mi-a inspirit încredere prin grafica de calitate şi prin informaţiile detaliate referitoare la cursuri
– Cursul oferea posibilitatea instruirii în 3 softuri de grafică (spre deosebire de alte centre de cursuri care pregătesc cursanţii în doar 2 softuri de grafică)
– Site-ul firmei este bine indexat, ceea ce îmi dădea încredere, îmi confirma faptul că sunt profesionişti
– Am comunicat foarte bine cu echipa Prographics de la bun început
– Cursul este acreditat şi se finalizează prin susţinerea unui examen şi prin acordarea unei diplome utile chiar şi la o posibilă angajare în domeniu
– Au cursuri de dimineaţă, fapt ce-mi lasa libertate foarte mare de configurare a programului zilnic
– Au sediul amplasat central: pe strada Academiei. Ştim cu toţii că majoritatea şedinţelor, proiectelor şi evenimentelor la care participăm au loc în centrul oraşului, adică nu departe de sediul centrului de cursuri.
Ce a urmat? Ei bine, au urmat săptămâni de antrenament în ceea ce priveşte utilizarea programelor.
Am descoperit un mediu prietenos, propice învăţării, cursanţi dornici de a evolua şi mai ales un trainer motivat şi entuziast: Mihai Vasilescu.

Mihai ne-a prezentat cu tact toate instrumentele programelor de grafică, nuanţând prezentarea lor cu exemple concrete de utilizare bazate pe experienţa sa că grafician.
Am învăţat să edităm, să decupăm, să realizăm trucaje grafice. Am învăţat ce face ca un proiect, un vizual să fie bun şi ce poate strica. Am pătruns în lumea graficii temători şi am rămas acolo interesaţi, curioşi şi curajoşi, cu instrumentele de lucru alături.
Am învăţat, ne-am instruit, am dezvoltat abilităţi de lucru, am aprofundat, am greşit, am corectat.
Am avut mereu o părere sinceră şi franca cu privire la proiectele noastre: opinia trainerului nostru, Mihai, un foarte bun critic, un prieten care motivează şi de la care am avut mereu de învăţat.
Cea mai mare lecţie a fost aceea a responsabilităţii faţă de modul în care alegem să învăţăm şi să realizăm proiectele noastre de grafică publicitară, o lecţie pe care doar Mihai Vasilescu ne-o putea oferi.
Rezultatul? De unde evitam cu tot dinadinsul grafica publicitară, a ajuns să-mi placă şi să îmi doresc să continui să învăţ. Acest curs a reuşit să-mi stârnească interesul, poate chiar şi pasiunea. Cu siguranţă mi-a trezit ambiţia, pentru că vreau să aprofundez în perioada imediat următoare tot ce am acumulat ca informaţii în cadrul cursului. De acum, când am de realizat un material grafic, nu voi mai evita, nu voi mai pasa sarcina oricui altcuiva. Am descoperit că nu este aşa de greu precum credeam şi că într-adevăr pot realiza conceptele grafice pe care le aveam în minte. Şi asta cu eforturi minime şi într-un timp rezonabil.
Pe scurt, un astfel de curs este acel imbold necesar pentru a continua lucrul cu aceste softuri, pentru perfecţionare şi dezvoltare personală şi profesională. Un curs de grafică publicitară este o formare necesară oricărei persoane care activează în cadrul industriilor creative, oricărui artist, oricărui jurnalist, oricărui specialist în comunicare şi…mai tuturor contemporanilor noştri.
Alegeţi cursurile Prographics şi veţi avea doar de câştigat!
Laura Lucia Mihalca

Pentru detalii: www.prographics.ro

Print Friendly

Laura Lucia Mihalca

Artist vizual, curator, jurnalist -Președinte revista Art Out -

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *