Istvan Teglas, prins într-un triunghi amoros în “Comedie Neagră”

Uneori dragostea pentru un om e atât de mare încât norocul în carieră dispare, iar în lipsa norocului din sectorul essential al vieții te zbați să ți-l clădești, chiar dacă circumstanțele nu sunt întocmai favorabile. Istvan Teglas răstoarnă situațiile în piesa “Comedie Neagră” după Peter Shaffer, vineri, 29 noiembrie, ora 22:00 la Godot Café-Teatru, str. Blănari nr 14.
”Comedie neagră” este o farsă într-un act, cu șapte personaje care se perindă prin apartamentul lui Brindsley Miller (jucat extraordinar de Istvan Teglas) din Londra într-o seară de duminică. Titlul piesei este un calambur, întrucât te trimite aproape exclusiv cu gândul la umorul negru, dar, de fapt, explicația este mult mai evidentă. Este o comedie și este neagră deoarece toată acțiunea se petrece în timpul unei pene de curent, pe întuneric.

Ideea este tare interesantă: atâta timp cât personajele sunt în beznă, spectatorul le vede mișcările prin lumina puternică a reflectoarelor; când acestea fac rost de o brichetă, o lumânare, un chibrit sau o lanternă (abia spre sfârșit!), reflectoarele se sting complet în sală și ești părtașul intimității create de slaba lumină de pe scenă.
Din punctul meu de vedere, la reprezentația de sâmbătă seară, chiar în jocul de lumină se adună un plus și un minus. Plusul este al actorilor care, în mare parte, au reușit să joace excelent ”orbirea” produsă de pana de curent – convenția este respectată întocmai, iar în ”întunericul” actorilor și în lumina spectatorilor s-a văzut talentul lor. Îmi imaginez că este destul de greu să joci ca și când nu ai vedea pe unde calci sau peste cine vei da și este cu adevărat fascinant pentru tine, ca spectator, să simți că îți este permis să asiști”ilicit” la o scenă , ca și cum ți-ai pune ochiul la nivelul găurii cheii.
Minusul este al regizorului (Cosmin Alexandru Purice), care nu a făcut altceva decât să respecte fidel indicațiile dramaturgului Peter Shaffer – este posibil să nu fi vrut să riște cu alte idei mai îndrăznețe tocmai pentru că această piesă reprezintă debutul său bucureștean. Însă are meritul de a convinge o echipă de actori tineri și extrem de buni ( Istvan Teglas, Mihai Smarandache, Andreea Samson, Mădălin Mandin, Marius Chivu, Alina Popescu, Ana Maria Lazăr) să lucreze împreună, profesionist, și să-și joace rolurile impecabil.
Apoi, pornind de la principiul schemei luminii inversate, se desfășoară pe scenă o poveste specifică teatrului bulevardier, cu încurcăturile tipice care te fac să râzi cu gura până la urechi.
Tânărul artist plastic Brindsley Miller (Istvan Teglas) încearcă să-și pună viața pe un făgaș normal – piesa se deschide cu el, pe întuneric, conversând cu proaspăt logodnica sa Carol Melkett (Alina Popescu) despre mobila pe care abia o luaseră din apartamentul vecinului și prietenului Harold Gorringe (Mihai Smarandache) pentru a-și impresiona oaspeții: pe tatăl autoritar (Marius Chivu) al domnișoarei Carol, colonelul scoțian costumat în kilt, și pe un milionar german pasionat de artă, Georg Bamberger (Mădălin Mandin). (Eli Bădică, Bookaholic)
Accesul în sala de spectacol de la Godot Café-Teatru se face în baza rezervărilor la numerele de telefon: 021 31 61 682 / 0736 414 244, zilnic între orele 12:00-19:00.

Print Friendly, PDF & Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Translate »