Interviu cu Magda Bei- CEO al Graphtec Design
Magda Bei, CEO al Graphtec Design și Ambasador al Elite Business Women și-a început cariera în antreprnoriat în urmă cu 19 ani și continuă să inspire femeile de pretutindeni să se implice în lumea afacerilor. Nominalizată femeia anului în antreprenoriat în cadrul Galei Premiilor Femeia Anului, Magda reprezintă modelul femeii de succes, liderul puternic, mereu cu zâmbetul pe buze și iubitor de oameni.
Vă invităm în continuare să citiți interviul.
Larisa Badea (L.B.): În primul rând, doresc să vă mulțumesc pentru acordarea acestui interviu pentru blogul Art Out Lounge. Care este povestea nașterii Graphtec Design?
Magda Bei: A fost la început un vis frumos ca „o creație „ pe care abia aștepți să o privești în acțiuni și a devenit din a 4-a încercare ceea ce mi-am dorit cu adevărat, apoi a crescut mai mult decât m-am gândit inițial, iar azi este o activitate de creație și producție de mobilier comercial customizat și semnalistică publicitară ,susținută de 120 de oameni minunați – colegii mei care cu multă îndemânare realizează zilnic produse unice cu urmări în serii de produse, toate produsele având peste 40 % componență handmade. Alături de soțul meu mi-am îmbrățișat viața de business cu ajutorul celor ce ne-au încurajat și ajutat să creștem să ajungem ceea ce suntem azi, oameni mari cu potențial și cu viziune îmbrățișând oportunitățile din viața noastră împreună cu partenerii, colegii, familie,prieteni, totul pentru o viată mai frumoasa în România!
L.B.: Care considerați că sunt caracteristicile unui design de succes?
M.B.: Un Design de succes îndeplinește anumite criterii: satisface nevoia consumatorului (fie dacă clientul o semnalează sau noi descoperim o nevoie latentă), limbajul design-ului este simplu și ușor de înțeles, modul de utilizare este ergonomic, organic și confortabil. Un design bun implică mai multe etape: ideație, cercetare, schițe și generare de idei, modelare 3D, dezvoltare tehnică, prototipuri de test, iar la final produsul de serie care este cel complet din mai multe puncte de vedere.
L.B.: Există un cod al culorilor și materialelor în realizarea mobilierului?
M.B.: Toate produsele noastre pot avea culorile după un cod RAL fiind cel mai generic folosit, sau mai special codul Pantone. Dacă un client dorește să aibă culoarea brandului lui, noi putem îndeplini această nevoie.
L.B.: Care considerați că este cea mai importantă piesă de mobilier pentru societatea românească?
M.B.: Recepția unei întreprinderi arată cât de deschis și cât de mult investește acea firmă în imagine. Recepția reprezintă prima poartă dintre exterior a potențialilor clienți prin comunicare la interiorul firmei. O recepție poate avea o multitudine de materiale sau forme simple sau complexe. Un design unicat al recepției va atrage atenția întotdeauna și îl va face pe client să se uite și la organizația respectivă la cât de mult se implică în a îmbunătăți experiența consumatorului.
L.B.: Cum percep străinii mobilierul produs în România?
M.B.: În general se remarcă măiestria noastră la nivel de implicare la cel mai mic detaliu – cum ar fi să fie insesizabile îmbinările dintre materiale, să nu aibă la vedere găuri, șuruburiși alte prinderi. Avem un feedback pozitiv de la străini fiindcă recunosc că depunem energie și pasiune în produsele noastre.
L.B.: Mobilă naturală vs tehnologizare?
M.B.: Mobila naturală este o fereastră din trecut care reprezintă o artă a meșteșugului. Dar asta nu înseamnă că un produs care este modelat prin utilaje industriale nu ar avea acea artă. Noi putem reproduce și cele mai mici detalii încât un mobilier de lemn masiv numai poate fi perceput că ar fi fost făcut în totalitate manual sau automatizat. Dar și mobilierul tehnologizat este realizat la mână, pregătirea materialelor înainte de vopsire implică o latura manuală și foarte importantă care depinde de măiestria vopsitorului să păstreze mobilierul imaculat la finisaj.
L.B.:Aveți vreun sfat pentru tinerii începători în arta antreprenorialului?
M.B.: Dragii mei cititori și dragele mele doamne, domnișoare, răspunsul este simplu de aplicat pentru toți cei ce se afla la început de drum. Prin cercetare de piață, identific ce nu au făcut încă ceilalți știind că: se caută seriozitatea în afaceri, livrarea la timp, calitatea produsului la prețul cel mai competitiv, servicii neașteptate oferite în plus clientului, toate acestea care reprezintă un basic fac deja un start în relația cu clientul tău și ești ales ca partener frecvent pentru asta.
Am mai învățat în afaceri că faci la început mult voluntariat și lucrezi pe un minim profit în primele 3-6 luni din activitate pentru a construi un număr de client referința cu care mergi la drum, ele fac baza recomandărilor viitoare. Recomand să înveți să ceri ajutorul unde ai nevoie oricât de rușine ți-ar fi, nu are ce să-ți se întâmple.
Dar înainte de toate construiește-te pe tine ca antreprenor, descoperă care sunt valorile tale, fii ferm, clar, precis, încrezător, pozitiv și partenerii tăi vor investi în parteneriatul cu tine numai datorită aceste energii frumoase oferindu-ți în schimb timp și suport să le demonstrezi că ești partenerul ideal.
L.B.: Dacă ați putea defini o rețetă a succesului în lumea afacerilor, care are fi secretele acesteia?
M.B.: Secretul constă în cât de multe cunoști despre tine și cum poți să aplici asta într-o lume activă și o piață emergentă. Oamenii de succes recunosc ușor oportunitățile și sunt foarte harnici când este vorba despre drumul lor către reușită. Iar activitatea zilnică este ca o sala de antrenament pentru ei, zilnic fac asta, este un mușchi antrenat care cere antrenament tot mai mult, de la un punct este bucurie, este încântare, este iubire de oameni, este o viață frumoasă și activă pentru oameni cu potențial recunoscut.
L.B.: Femeia antreprenor vs bărbatul antreprenor. Care este portretul unei femei puternice într-o lume dominată de bărbați?
M.B.: Rolul nostru în orice activitate am desfășura este să fim feminine, plăcute, sensibile, răbdătoare, amabile, dar mai înainte de toate feminine. Aceasta este frumusețea noastră nativă și imediat ce am ieșit din acest rol atât de frumos și de nativ înzestrat, bărbații simt și vad asta, atunci să nu te întrebi de ce dacă iei rolul altcuiva, ești taxata sau eliminată din „concurs” pentru asta!
Omenirea are nevoie de noi femeile, din acest rol, pentru că venim la pachet cu îndemânarea noastră și atenția pentru detalii, hărnicia, atenția distributivă, optimismul, îndemânarea de a crea ceva care să facă punți acolo unde nu există, să împletească comunicări armonioase acolo unde sunt pe cale să dispară, și sute de astfel de abilități din rolul tău minunat de femeie.
L.B.: Pentru a încheia interviul într-o altă notă, aveți vreun mesaj de încurajare pentru femeile din România care se află la începutul carierei?
M.B.: Doamnelor, domnișoarelor, sunteți atât de frumoase și de minunate că sunteți deja pregătite săsusțineți orice activitate v-ați propus cu bucurie, optimism, că aveți la voi în fiecare clipă tot ceea ce vă trebuie ca să conduceți afacerea la care văgândiți. Focusați-vă pe rezultate, recunoașteți oportunitățile, atrageți oamenii cei mai potriviți în afacerea dvs., pentru că viața este atât de frumoasă pe cât știți cum să v-o construiți!
„Afacerile se fac cu și din iubire de oameni!” Magda Bei
_______
Material scris de Larisa-Florentina Badea