Ea e băiat bun – două reprezentații în Linia de producție
Ea e băiat bun se întoarce la Cluj pentru două reprezentații în cadrul stagiunii Linia de producție – joi și vineri, 18 și 19 februarie, în Sala Studio a Fabricii de Pensule. Reprezentațiile vor avea loc de la ora 19.00 în fiecare zi și fac parte din proiectul Hotspot.art – Artă și Cultură Contemporană pentru Comunități, finanțat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României și derulat de Fabrica de Pensule.
După premiera din cadrul festivalului Temps d’Images #8 (7-14 noiembrie 2015, Cluj) și participarea din cadrul Festivalului Péril Jeune #8 – Confluences, Paris, spectacolul va participa în acest an la festivalul Like CNDB, în luna martie și în Festival Europeen des Cultures Contemporaines din iulie la Bordeaux, urmând ca în mai 2017 să continue reprezentațiile în străinătate la teatrul Le Tarmac, Paris și Centrul Cultural Hangar 23 din Rouen.
Spectacolul are ca sursă de inspirație documentarul Rodica e băiat bun, realizat de Marian Ilea și Gheorghe Dinu și se concretizează într-un scenariu documentat, fragmentat în mai multe capitole, care o prezintă pe EA/EL și lupta care se dă în interiorul său: o femeie prizonieră într-un corp de bărbat.
Eugen Jebeleanu: „Consider că e esenţial ca teatrul să se raporteze realităţii din jurul nostru, să o chestioneze, iar un spectacol ca acesta, care pune în discuţie formarea identitaţii de gen într-un mediu constrâns de preconcepţii şi mentalităţi conservatoare, reprezintă pentru mine tragerea unui semnal de alarmă asupra privirii judecătoare, ignorante sau discriminatoare pe care o putem avea faţă de o persoană care face parte dintr-o minoritate, de orice fel.”
Ea e băiat bun
concept şi regie: Eugen Jebeleanu
cu: Florin Caracala
muzică: Alex Halka
decor și costume: Velica Panduru
O coproducție Compagnie 28 și Colectiv A Cluj, în parteneriat cu Căminul Cultural. Un proiect sprijinit de Fundația ERSTE. Spectacol recomandat 16+.
Din copilărie, EL se consideră mai mult fată decât băiat. Işi spunea EA şi purta rochii. EL/EA a crescut cu acestă dilemă. La 30 de ani, confuzia persistă. Trăieşte într-un sat din Maramureş, cântă muzică populară la nunţi si pe la baruri. Nimic neobişnuit, înafară de faptul că pe buletinul său stă scris un nume de bărbat. In micul sat în care trăieşte, EA pare să fie pe deplin acceptată de comunitate. Mai mult, sătenii sunt bucuroşi că România a intrat în Europa, în felul ăsta s-ar putea căsători şi EA. EA îşi povesteşte viaţa, cum şi pe cine a iubit, bărbaţi geloşi, iubiri care s-au terminat în bătăi. Mărturiseşte cum a fost obligată să facă prostituţie în Spania şi cum s-a întors în ţară mai mult moartă decât vie, drogată, curgându-i sângele din nas şi din gură şi legată la perfuzii. Acum şi-a cumpărat nişte animale ca să petreacă mai mult timp acasă.
Eugen Jebeleanu este licenţiat în actorie, promoţia 2010, UNATC Bucureşti. A urmat cursurile Conservatorului Superior de Artă Dramatică Paris şi a fondat în 2010, alături de actorul şi autorul francez Yann Verburgh Compania de teatru 28, unde deţine „rolurile” de actor, regizor şi director artistic. În 2012 regizează trei spectacole de teatru în Romania și Franța, DONTCRYBABY dupa Scufiţa Roşie de Fraţii Grimm, FICȚIUNI MICI DE ROMÂNIA după Regis Jauffret, co-producţii Compagnie 28 cu Teatrul LUNI de la Green Hours și CANIN FeLIN, spectacol de teatru non verbal invitat la Festivalul de la Avignon. În 2013 semnează regia spectacolelor ALB (white dress code) după Elizabeth Egloff și RETOX (România este țara occidental xeroxată) de Eugen Jebeleanu.
Florin Caracala e regizor de teatru și performer. A absolvit Masteratul de Regie de teatru la UNATC București, iar în prezent este doctorand al Universității de Arte „George Enescu” din Iași. Activează ca artist în mediul independent, cercetând sau actualizând forme de expresie în artele performative împreună cu tineri actori, studenți la actorie sau cu persoane din medii sociale defavorizate.
Velica Panduru a studiat la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti şi este laureată a două premii UNITER pentru debut şi scenografie. Printre spectacole la care a semnat decorul şi costumele amintim numărul mare de spectacole realizate alături de Cătălina Buzoianu, „Maestrul şi Margareta” regia Balazs Zoltan, Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu şi „Boala familiei M” de Fausto Paravidino, regia Radu Afrim, Teatrul National Timişoara, cel din urmă aducându-i şi participarea la Quadrienala de Scenografie de la Praga.
Alex Halka este absolvent al Facultaţii de Teatru, secţia germană, din cadrul Universităţii de Vest Timişoara. Este Actor angajat al Teatrul German de Stat din Timişoara. A început să lucreze ca şi creator de sunet şi muzică în 2009 pentru piesa „Cameristele” de Jean Genet, urmînd ca mai apoi, până în prezent să îşi dedice timpul exclusiv creaţiei sonore pentru numeroase spctacole din teatrul independent, de stat şi pentru diverse performance-uri sau instalaţii performative.