Cristina Negru – designer si autor al brandului La Mode Toujours
Cristina Negru – designer si autor al brandului La Mode Toujours
Am avut placerea de a colabora pentru un interviu cu Cristina Negru, designer al brandului La Mode Toujours, fondat în anul 2011.
Bună, mă numesc Madalina Pescaru, lucrez în cadrul revistei Art Out și înainte de a începe să raspunzi la întrebari aș vrea să te descrii în cateva cuvinte.
Sunt autodidactă, îmi place să învăț și să asimilez în permanență lucruri noi, iar verbul care mă descrie cel mai bine este a descoperi. Consider că o atitudine pozitivă te poate face să ai rezultate peste așteptări, așa că încerc să zambesc și să iau partea bună a fiecarei situații.
Cum a început povestea La Mode Toujours în domeniul modei?
Povestea La Mode Toujours a început acum mai bine de trei ani, cand am creat câteva piese vestimentare gândindu-mă la ce mi-aș dori să gasesc în magazine: haine feminine, care să imi dea o stare de bine atunci cand le port. Numele brandului a venit natural pentru că am considerat dintotdeauna că moda este ceva ce ne însoțește în permanență, prin urmare trebuie să ne și reprezinte. Îmi amintesc că primele cliente au fost extrem de entuziasmate de creații și îmi tot cereau să le arat altele. așa că totul a intrat pe un fagaș normal destul de repede.
M.P: Care au fost pașii pe care i-ai făcut ca sa ajungi până aici?
Începutul a fost unul frumos întrucat vorbeam despre un numar mic de creații, însă greul a început apoi odata cu lansarea a doua colecții întregi pe an și susținerea unei linii de producție. Am urmat politica pasilor marunti și am reinvestit tot ce caștigam pentru a mă dezvolta în permanență. Cred că una din cele mai importante hotărari pe care le-am luat în primul an a fost să nu aleg niciodata profitul în detrimentul clientelor, asa că, sunt mândră că până în acest moment am reușit să păstrez prețuri accesibile pentru creațiile La Mode Toujours, în raport cu calitatea finisajelor și a materialelor folosite.
M.P: Care sunt elementele care te inspiră în crearea colectiilor? Ce te-a inspirat mai exact în crearea ultimei colectii?
Mă inspiră în primul rand femeile pe care le intalnesc, pentru că majoritatea sunt femei puternice cu povești de viată surprinzatoare și vreau ca prin creațiile La Mode Toujours să le dau un pic din energia de care au nevoie pentru a continua să fie niște luptătoare. Ultima mea colectie se numește ZEN iar numele nu este deloc întâmplător. Cu toții ne dorim să fim zen, însă credem că această stare vine așa deodata, fără ca noi să contribuim la ea. Am incercat să schimb puțin această viziune și să arăt că putem atrage starea de zen prin haine frumoase, locuri interesante și nu în ultimul rând, prin încrederea pe care o avem în noi înșine.
M.P: Cum s-a desfășurat prima ta prezentare de modă ? Emoțiile simțite atunci au avut un impact bun?
Prima prezentare s-a desfășurat conform planului, așa ca nu au existat peripeții. Emoțiile s-au simțit înainte de aceasta, în momentul desfașurării pregătirilor, deoarece îmi doream mult ca totul să iasă perfect.
Întrucât a fost multă muncă, n-am prea avut timp să traiesc emotiile la fața locului, iar în timp ce modelele defilau și publicul aplauda, mi-am dat seama că fac ceea ce trebuie și am trait un sentiment de bucurie mai mare decat orice emoție sau stare de oboseală.
M.P : Care-ți sunt creatorii de modă preferați români și străni și ce anume crezi că poți învăța de pe urma experientei lor?
Există o mulțime de nume care mă inspiră, însă cred că lecția comună pe care am asimilat-o deja este că succesul vine greu și este nevoie de multă perseverență. Nu cred în rețeta filmelor hollyodiene în care totul se intamplă peste noapte. Creatorii pe care îi admir, stiu deja că munca vine în completarea talentului și că, la un anumit nivel, totul ține de concentrare. Așa cum am mai spus deja, din Romania o admir pe Maria Lucia Hohan pentru business-ul internațional pe care a reușit să îl creeze și să îl dezvolte, iar la nivel internațional, sunt mai multe nume, însă pot să enumar Ricardo Tisci, Miuccia Prada, Tom Ford și lista poate continua. De asemenea, o admir pe Sarah Burton pentru ca a dus moștenirea McQueen mai departe creativ, inspirat, avangardist.
M.P: Care este cheia succesului unui brand în această industrie?
Multă muncă, o cunoaștere detaliată a industriei, de la materiale, la finisaje și până la croieli și mai mult decat orice, modestie: să nu crezi că stii mai mult decat femeile pe care le îmbraci. Lasa-le să te inspire prin frumusețea și seninatea pe care o degajă în cele mai simple momente ale vieții.
M.P: Cine este modelul tău în viață?
Există multe persoane care mi-au servit ca exemplu de-a lungul timpului, raportându-mă la un domeniu din viața lor, însă, nu există vreun model pe care să îl urmez pas cu pas. Cand o să trag linie, la batrânețe, vreau să pot spune „I did it my way” 🙂
M.P: Ce planuri de viitor ai în ceea ce priveste La Mode Toujours?
Vreau să construiesc o rețea de distribuție prin care să ajung la cat mai multe cliente din Romania și nu numai. Îmi doresc să particip la târguri internaționale unde să interacționez cu buyeri și să vad care este parerea lor despre creațiile La Mode Toujours. Pe termen scurt și mediu, particip la concursul organizat de Baneasa Shopping City, pe care îmi doresc să îl caștig pentru a-mi deschide primul magazin într-un mall.
Este o șansă extraordinară să mă extind și îmi doresc mult să ajung să îmi vând creațiile într-unul din cele mai importante centre comerciale din țară. Este un vis la care, nu cu mult timp în urmă, abia îndrazneam să mă gandesc iar acum se poate concretiza cu ajutorul vostru, bineînțeles!
M.P: Care crezi ca este raportul între artă și meștesug când vine vorba de design-ul vestimentar?
Dacă prin mesteșug ne referim la finisaje, respectiv la croieli și cusături, consider că între cele doua trebuie să existe un echilibru perfect. Oricat de inspirat ar fi un model, dacă e cusut prost se va vedea și oricat de bine lucrata ar fi o rochie, dacă e un model banal, va trece neobservată.
M.P : Cum îți dai seama de ce își dorește o clientă pentru a o multumi cât mai mult?
Vorbesc cu ea, încerc să îmi dau seama ce personalitate are, ce o va face să se simta bine pentru că, inainte de toate, contează ca ea să poarte creația zâmbind.
M.P: Care sunt materialele cel mai des folosite în crearea colecților?
Lucrez doar cu materiale de calitate, dintre care pot enumera mătasea naturală, dantelă, catifeaua sau bumbacul. Tocmai de aceea, creațiile La Mode Toujours sunt feminine și fluide, se aseaza frumos pe orice tip de silueta și îi conferă o alură aparte.
M.P: Care sunt tendințele modei în 2014?
Vor continua să se poarte transparențele care au predominat și în sezonul cald și vom vedea din ce în ce mai multe print-uri.
Vor predomina lungimile maxi, cu inserții de broderie sau combinații de diferite texturi de materiale.
În ceea ce priveste paleta de culori, va predomina griul, portocaliul, diferite nuante de verde , de roz și de albastru și după cum era de asteptat, pastelurile se vor mentine ca și tendință.
M.P: Ce sfat le-ai da tinerilor creatori de modă?
Să se pregatească pentru multa muncă, să știe că succesul vine cu anii și că ceea ce contează este să construiască frumos un brand care să aibă o rezonanță în mintea clientelor și sa le facă să comande din nou.
M.P: Ce elemente te caracterizează?
Creațiile La Mode Toujours sunt caracterizate de o linie feminină, abordează o paletă largă de culori, despre care îmi place să spun că e asemanătoare sevaletului unui pictor și de materialele de calitate superioară.
Am avut ocazia de a o intervieva pe frumoasa designeriță a brandului La Mode Toujours și sunt sigură ca veți fi plăcut surprinși de raspunsurile ei precum am fost și eu.
Material realizat de Madalina Pescaru, cu sprijinul Cezarei Miclea.