Protestatari ţinând în mână umbrele au luat parte, pe 13 septembrie, la un flashmob organizat împotriva sponsorizării Muzeului Britanic de către British Petroleum’s (BP’s). Îmbrăcaţi cu toţii în negru, cu scopul de a crea o imagine dramatică a scurgerii de petrol, participanţii au cântat, după care s-au aşezat în forma cuvântului „No”.
Demonstranţii au avut bannere cu end oil („Încetaţi exploatarea petrolieră!”) şi cu no New BP Deal (Nu Noii Orientări BP). Yasmin de Silva, care a protestat la Tate înainte de a se alătura unui protest mai mare la muzeu, spune despre BP că este „una dintre cele mai murdare şi controversate companii petroliere din lume” şi este de părere că sponzorizarea lor în domeniul cultural este disonantă. […]
Muzeul Britanic, care oferă intrare gratuită şi este vizitat anual de aproape 7 milioane de persoane, spune că BP este cel mai vechi partener corporatist al său. De curând, compania energetică a sponsorizat două mari expoziţii : „Australia indigenă: o civilizaţie durabil㔺i „China: o călătorie spre Est”. Cei de la BP nu au răspuns imediat la solicitarea de a face comentarii cu privire la protest.
Sursa articolului: Art Daily, http://goo.gl/KTF1GS
Elisa Maxim