Într-un concert dedicat îndeosebi femeii, Toto Cutugno pășește în seara zilei de 13 martie pe scena clujeană a Sălii Polivalente, oferind publicului un cadou muzical de excepție. Buchetul său a fost compus atât din piesele care au marcat cariera cântărețului, cât și din diverse creații ale unor artiști celebri, compuse de îndrăgitul cantautor italian.
15 minute trecute de ora 19:00 și lumea continuă să se adune. Entuziasmul începe să se instaureze cu fiecare minut pe fețele celor prezenți – de la copii la seniori, de la mame la domnișoare. Concertul se deschide cu câteva piese apropiate de inima publicului, ce devin treptat o invitație la dialog. Decorul scenic este unul simplu – artisul în prim plan, un pian, orchestra – pierdute în lumina vie, multicoloră a reflectoarelor. Nu există așadar o scenografie aparte, doar vocea artistului, reînviind cu fiecare melodie, amintiri, oameni, momente.
Dincolo de armonia perfectă a atmosferei create se află binecunoscutele cântece italiene Solo noi, L’italiano, Serenata precum și Le mamme, o melodie deosebită adresată tuturor mamelor, pe care artistul nu a ezitat să o reproducă în cea de-a doua jumătate a concertului. Printre acestea artistul italian a integrat de-a lungul întregii seri numeroase alte melodii compuse de el și reproduse de cântăreți celebri precum Adriano Celentano sau Joe Dassin. Dintre ele amintim capodoperele A toi, L’été indien, Et si tu n’existais pas, Il tempo se ne va etc.
Momentul care însă a ridicat întrega sală în picioare a fost cel în care Toto a început să cânte una dintre cele mai îndrăgite melodii românești, Ciobănaș cu 300 de oi, înregistrată în 1963 pe versurile lui Pascal G. Alexandru și interpretată de Ioana Radu.
Un concert reuşit din multe puncte de vedere, zic eu, presărat cu momente emoționante, flori și zâmbete, un cadou muzical special adus fiecărui spectator în parte și, fără dar și poate, o experiență de neuitat pentru unul dintre cei mai fredonați artiști, cu peste 35 de ani de carieră ca textier, compozitor, instrumentist și interpret.
Recenzie realizată de Andra Olari