1. Ce cauți tu în viața ta?
Un sens.
2. Te naști artist sau te faci artist?
Pentru mine asta este o intrebare asemanatoare cu “Care a fost primul oul sau gaina?” chiar daca pina si la aceasta intrebare care a framantat mintile s-a gasit solutia proto-gainii. Avem cateva milenii de cultura plus munti de teorie a artei si revenim cu inocenta la aceeasi intrebare tocmai fiindca nu exista un raspuns. Iar in zilele noastre odata cu postulatul lui Beuys nu mai exista absolut nici un fel de granita: oricine este artist.
3. Ce vezi, unde vezi și cum vezi?
Vad viata mea, planeta Pamant, micro istoria, macro istoria, farama de nisip si muntele. Le vad in jurul meu, in spatiul meu personal si in afara lui, in realitatea fizica, augmentata sau virtuala si ma strofoc sa le simt cat mai liber, in afara conventiilor invatate sau impuse.
4. Cum creezi și când ești gata să te arăți?
Creez haotic, creez la apasare de buton, beneficiez in egala masura de libertatea fara margini si libertatea impusa. Comunic cand mi se permite, practic o etalare a produsului creat in conformitate cu regulile jocului. Deviez uneori (sint om deci este normal sa mai rabufnesc in corsetul conventionalitatii) si practic un takeover al spatiului public dar intotdeauna cu degetul mic al mainii ridicat.
5. Cum te vezi în proiectul 11172014 și ce aștepți de la acesta?
– ideea de 11 expoziții de grup, pe 11 teme, timp de 11 luni
Cum am mai spus o data, vad acest proiect per ansamblu ca pe o lucrare colectiva.
– care a fost provocarea?
Dinamica proiectului
– cum este colaborarea cu ArtYourself?
Corect profesionala.
– cum îi percepi pe colegii din grup?
Oameni frumosi
– cum ai dori să se desfășoare proiectul mai departe?
Sa se termine si sa nu existe part 2, part 3 etc. Urasc continuarile de acest gen. Sint total gresit intelese si deloc constructive, impotriva insasi ideii de continuitate.
– cum apreciezi reacția publicului?
Civilizata. Cred ca as dori mai mult dar asta este o problema generala legata de publicul din galeriile de arta si implicarea / reactia lor.
6. Ce rol are creația și arta în viața omului?
Justifica prezenta creierului si a sufletului in corpul uman. Creatia mea este propria mea terapie, daca cumva devine panaceu si pentru altii, aleluia!
7. Pune-ți o întrebare și răspunde la ea.
– Esti fericita?
– Da.
Fiecare artist trebuie să-și scrie un scurt CV sau un eseu despre sine, în care să includă câteva elemente de CV. (obligatoriu nume, prenume, vârstă, studii, specializare personală, câteva repere importante din carieră, eventual un motto-credo, dacă există și orice altceva artistul consideră relevant despre sine și care merită comunicat public).
Motto:
“If it works, it’s obsolete.”
Marshall McLuhan
Suzana Dan s-a nascut intr-una din verile secolului XX langa cel mai frumos munte din Romania. A avut una dintre cele mai frumoase copilarii de pe planeta. Prima lucrare de arta notabila in cariera sa a fost “Mormantul eroiului” considerata personal de catre artista ca fiind momentul de constientizare al fiorului creative si al framantarilor, dovada fiind interventia cativa ani mai tarziu asupra acestei lucrari sub influenta conventiilor de reprezentare corecta a realitatii. Ulterior acest lucru a fost constientizat cu mare dramatism si a dus la decizia personala de a elibera conceptia personala si artistica de orice reguli.
Urmeaza Scoala de Arta din Brasov, Liceul de Arta din Brasov, Universitatea de Arta din Bucuresti. Uraste metodologia de predare drept pentru care trece prin anii de studiu ca rata prin apa. Invata ce ii place isi uraste profesorii de cultura generala (mai putin pe profesoara de biologie) si isi iubeste profesorii de specialitate.
In clasa a 9 afla pentru prima data de Beuys. Nu intelege absolut nimic insa cativa ani mai tarziu in primul an de facultate zambeste dispretuitor cand se discuta despre el.
In salbaticii ani de facultate beneficiaza de o viata aventuroasa atat cat ii permit anii ’90 ai unui Bucuresti aflat in amarnica tranzitie plus propriile reguli de viata. Dupa cumintenia scolii ardelene si confuzia primilor ani de facultate, continua buna intelegere a lucrurilor inceputa in anii de liceu gratie profesorului Florin Mitroi si a unor calatorii de studiu in Italia. Confruntarea directa cu opulenta si nerusinarea cromatica a picturii italiene ii provoaca profunde exaltari estetice. Plinge in fata Madonelor si plescaie in fata savorii picturale.
Revine in tara si isi termina lucrarea de diploma in care isi scufunda iubitul intr-o jungla vegetala lasciva si devoratoare.
Dupa absolvire urmeaza cursul firesc al carierei artistice, expozitiile, specializarile, recunoasterea meritelor, acordarea burselor.