Avantaj Consulting reprezinta cheia succesului in grafica publicitara
Am mai povestit despre prietenii nostri de la Avantaj Consulting, insa de data aceasta dorim sa aflati direct de la sursa viziunea lor despre grafica publicitara si mediul industriilor creative in general.
• De ce acest nume: Avantaj Consulting?
Pentru ca a invata de la cei mai buni este, de buna seama, un avantaj! 🙂
• Ce a determinat aparitia firmei si a serviciilor de cursuri de grafica si webdesign?
Suntem printre cei mai vechi de pe piata, firma exista de peste 10 ani, mii de cursanti au invatat cu noi, se poate spune ca am fost “pionieri” in acest domeniu. De unde a venit ideea? Pai lucrurile stau cam asa: chiar daca intr-o prima faza noi cu totii incercam sa fim autodidacti si sa buchisim lucrurile de care suntem interesati, cel mai bine invatam din experienta sau de la cei care o au deja: de unde stii sa faci asta? nu ma inveti si pe mine? sunt intrebari adresate celor foarte priceputi. Ceea ce am fi aflat din studiu individual sau din experienta intr-o perioada mult mai mare de timp, uneori chiar de cativa ani, putem afla in cateva saptamani sau luni la curs, invatand de la cei care deja stiu. In felul acesta se ard cateva etape. Ajungem mai repede si mai eficient la rezultat. Am acumulat experienta relevanta prin lucru efectiv in toate domeniile in care organizam cursuri si practicam cu convingere indemnul “Invata pentru tine! Invata pentru ceilalti”. Prin urmare, te invatam ceea ce noi stim cel mai bine, intr-o atmosfera prietenoasa, cu profesionalism si dedicatie. Credem in specializare si excelenta.
• Cum ati descrie publicul Avantaj Consulting?
Am putea descrie publicul nostru ca fiind unul dornic sa studieze, sa isi dezvolte cunostintele, sa aprofundeze, sa se perfectioneze. Este vorba despre oameni care doresc sa evolueze, atat profesional, cat si personal. Noi facilitam acest proces si ne mandrim cu foarte multi cursanti care si-au inceput o cariera interesanta sau care au avansat in cariera datorita cursurilor noastre. Oamenii care ajung la noi sunt avizi de cunoastere, la fel ca si noi. Foarte multi sunt pasionati de Grafica, Web design, Fotografie sau devin pasionati atunci cand incep cursurile si constientizeaza cat de ofertante sunt toate aceste domenii.
• Cat de diversa este structura cursantilor (studii si interese)?
Publicul nostru este unul destul de eclectic, cu variate categorii de varsta si de ocupatie. Instruim preponderent persoane tinere, cu studii medii sau superioare, dar am avut surprize placute si din partea persoanelor mai in varsta, inclusiv pensionari care isi doreau o activitate placuta si interesanta. Dorinta cursantilor, oricat de diversa ar fi structura lor, este una comuna: aceea de a invata despre un domeniu de care sunt interesati si de care devin pasionati. Noi ne asiguram ca acest lucru sa se intample in cel mai placut, mai personalizat, mai interesant si mai interactiv mod cu putinta.
• Cati din cursanti ajung sa lucreze doar in domeniul graficii publicitare?
Raspunsul la aceasta intrebare este simplu: foarte multi. Si suntem extrem de bucurosi ca se intampla asa, pana la urma acesta este scopul nostru principal, sa formam oameni cat mai competenti si cat mai aproape de cerintele angajatorilor. Avem o multitudine de exemple de cursanti cu cariere de succes, unii dintre ei ajuns pe pozitii de Art Director sau sunt freelanceri foarte bine cotati. Ne multumesc si ne recomanda, iar aceasta este ce mai mare satisfactie. Prin urmare, daca sunteti persoane creative, foarte atente la detalii, cu un simt estetic pronuntat, pasionate de graphic design, daca doriti sa lucrati intr-o agentie de publicitate, atelier de grafica, boutique de creatie, firma de web design sau ca freelanceri, cursurile de Grafica pe care le organizam, vi se adreseaza cu siguranta.
• Care este cea mai frumoasa amintire de-a lungul cursurilor?
Cea mai frumoasa amintire este intotdeauna legata de cursantul, sa-l denumim generic asa, care ne contacteaza la ceva timp dupa finalizarea cursului, ca sa ne povesteasca ce a mai facut si sa ne multumeasca pentru rolul pe care l-am avut in formarea sa. Sunt cursanti care ne-au marturisit ca faptul ca au urmat cursuri la noi le-a schimbat viata… in bine, pentru ca si-au dat seama ce le place cu adevarat sa faca. Cea mai frumoasa amintire este intotdeauna legata de multumirea cursantilor fata de noi si a noastra fata de cursanti. Este o poveste a daruirii reciproce.
• Dar cea mai mare provocare intampinata?
Cea mai mare provocare este sa starnesti interesul unui cursant circumspect. Suntem constienti ca exista persoane care nu au incredere in produse sau servicii, din cauza unor experiente anterioare neplacute. Aceasta reticenta pe care o manifesta la inceput unii, nu multi – ce-i drept, dintre cursantii nostri este aproape palpabila. Dupa care incepe cursul si reticenta se topeste. Persoanele respective devin din ce in ce mai interesate, isi iau notite cu asiduitate, nu lipsesc si se inscriu si la alte cursuri, devenind cei care ne recomanda la randul lor. Este o provocare de care am trecut intotdeauna cu bine. Este un exercitiu si pentru noi, o “proba de foc” care ne ajuta sa ne evaluam si sa evoluam.
• Cum vedeti grafica publicitara in Romania, astazi? Observati o schimbare fata de acum 5 sau 10 ani?
Cu siguranta lucrurile se intampla din ce in ce mai bine in domeniul graficii. Este o evolutie evidenta si continua. Oamenii isi doresc sa fie si sunt din ce in ce mai educati in acest domeniu, lucru care se reflecta in calitatea design-ului.
• Cum caracterizati grafica de carte in Romania? Dar cea de reviste?
Am avut surprize extrem de placute, din ambele categorii. Este o un fel de deformatie profesionala ca atunci cand rasfoim intr-o librarie o carte sau o revista, noi, cei din domeniul graficii, sa evaluam inainte de toate grafica si pe urma sa parcurgem continutul, textul. Oricat de antrenat ar fi ochiul critic, sunt atat de multe exemple care arata intr-adevar profi, incat este evidenta evolutia.
• Care sunt numele din lumea graficii din Romania cu care rezonati? Dar din strainate?
Sunt destul de multe nume atat in grafica de la noi, cat si din strainatate. Celebrii Milton Glaser, Saul Bass, Paul Rand, April Greiman, Paula Scher, David Gensler, iar la noi, este greu de spus, nu am vrea sa nominalizam pe cineva anume, urmarim constant si cu entuziasm din ce in ce mai mare ce se intampla in agentii, pe Dribble, Behance sau pe site-urile de freelancing.
• Ce este acela un material vizual bun? Care sunt ingredientele necesare?
“Exista trei reactii in fata unui design: da, nu si Wow. Wow este cel catre care tintim” spune Milton Glaser. Din punctul nostru de vedere, un material vizual bun este unul care emotioneaza. Spunem “wow!” atunci cand suntem emotionati. Ca sa ajungem acolo nu este chiar usor. Trebuie sa intelegem foarte bine ceea ce clientul isi doreste de la noi, sa internalizam informatiile furnizate si sa le filtram, apoi sa studiem piata pentru a descoperi cum putem cel mai bine sa transmitem mesajul respectiv. Ingrediente? Destul de complicat sa raspundem la aceasta intrebare. Ar trebui sa stapanim foarte bine programele de grafica din punct de vedere tehnic. Munca graficianului este o combinatie fericita intre tehnica si arta, dar trebuie sa fim si buni psihologi – atat pentru a intelege clientul, cat si pentru a sti cum sa abordam publicul caruia i se adreseaza mesajul nostru. Multa munca, pasiune, inspiratie, implicare, dedicatie, un ocean de rabdare, rezistenta in fata unui esec. Despre toate aceste lucruri discutam la curs: studiem tehnica in Photoshop si Corel, dar aflam si cum un element grafic bine conceput este capabil sa genereze senzatii, sa provoace emotii, sa evoce imagini.
• Aveti graficieni sau artisti cu care doriti sa colaborati pe viitor?
Da, este unul din proiectele la care lucram. Inca nu va dezvaluim mai mult.
• Care este cea mai frumoasa imagine pentru dvs.? Dar cel mai frumos sunet?
Imaginea cea mai frumoasa? Oamenii fericiti!
Cel mai frumos sunet este rasul unui copil.
• Daca grafica ar fi o carte, s-ar numi…
Jocul cu margele de sticla – combinatie fericita intre tehnica si arta.
• Si daca ar fi un gen muzical, ar fi…
Grafica nu se poate incadra unui gen muzical, grafica este chiar muzica.
• Ce planuri aveti pentru 2015?
Foarte multe planuri avem pentru 2015. O sa devoalam cateva, celelalte vor ramane surprize pentru cursantii nostri. Cel mai mare si cel mai drag dintre proiecte este rebrandingul prin care trecem, cat de curand vom avea o imagine noua, mult mai personala si mai individualizata: un nou site, un nou logo, de fapt, totul nou, si trebuie sa va marturisim ca suntem foarte mandri. Evoluam – noi, trainerii – si ne dorim ca acest lucru sa se vada. Suntem mai buni, invatam continuu, ne adaptam, avem foarte multa experienta in domeniile in care predam. Dorim sa demonstram mai mult si sa venim mai aproape de cursantii nostri. Ne dorim ca in momentul in care intra pe site-ul nostru, viitorii cursanti sa inteleaga ca invata de la cei mai buni. Apoi, ne dorim sa venim cu cateva cursuri si workshop-uri noi, nu va dezvaluim care, dar suntem siguri ca vor fi surprize din cele mai placute.
• Un gand pentru cititorii Art Out?
Ne bucuram ca am ajuns la ei, prin intermediul dvs. Va urmarim cu interes revista si va apreciem munca. Ne place sa ne implicam in proiectele care sustin educatia si persoanele tinere care sunt preocupate de drumul lor in viata, probabil foarte multi dintre cititorii dvs. se regasesc in aceasta categorie. Asa ca, pe cititorii Art Out ii asteptam cu mult drag la cursuri! 🙂
Material realizat de Laura Lucia Mihalca