Iutta, brandul cu motive de inspirație tradițională, pornește o inițiativă națională de strângere de doruri pe o nouă platformă dedicată ce se lansează astăzi. Campania a fost inspirată de cea mai recentă colecție „Dor de românesc”, de aceea se va desfășura pe o perioadă de 10 săptămâni ce corespund celor 10 regiuni geografice ale țării. În acest demers, Iutta va avea alături 10 ambasadoare și numeroși parteneri ce vor oferi premii participanților. Câștigătorul final va primi geanta de voiaj „Dor călător”, creată săptamânal, împreună cu participanții acestei campanii, și va fi invitat într-un tur fotografic al României pentru scrierea unui jurnal de călătorie.
Care e dorul tău? De la această întrebare s-a născut ideea campaniei „Dor de românesc”, ce poartă chiar numele celei mai îndrăgite colecții Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se dorește unificarea trăirilor puternice în plan național și colecționarea lor într-un loc comun, ca un manifest pentru frumusețea și bogăția românescului din fiecare zonă geografică a țării noastre. Dorul fiecărui participant la campanie va contribui la sublinierea individualității acestui sentiment ce ne caracterizează ca popor și a aspectelor culturale comune. Dor de un loc, o stare, un om, de o experiență.
Nicoleta Chirica, fondator și designer Iutta povestește: ”Am început să strângem doruri! Dorurile noastre, dorurile oamenilor pe care i-am implicat în campanie, și dorurile celor pe care românescul îi face să vibreze, să își amintească, să reînvețe să trăiască în sinergie cu autenticul. De ce „Dor de românesc”? Pentru că înseamnă acasă, copilărie, părinți, bunici, prietenie, iubire, locuri dragi, arome și stări intense, amintiri de neșters, valori și tradiție. Tot ce ne definește călătorește împreună cu noi, în fiecare moment din cotidian. Adus în timpul prezent, dorul devine și mai intens și este reinterpretat în forme noi, mereu surprinzătoare. Asta facem noi, la Iutta, prelucrăm doruri și le aducem în modernitate, în atelierul nostru de creație de genți și accesorii din piele cu motive de inspirație tradițională.”
Acestui proiect i se vor alătura 10 ambasadoare pentru cele 10 regiuni ale țării – femei cu valori înrădăcinate, ce poartă în suflet meleagurile natale și îmbină tradiția cu modernitatea, ritmurile vibrante cu momentele de calm, profesia cu familia, pasiunile cu prieteniile. Sunt femei ce se lasă călăuzite de dor și își poartă sensibilitatea la suprafață, ca semn de putere, care inspiră prin stilul de viață pe care îl au, prin valori și autenticitate.
Fiecărei regiuni și ambasadoare li se va dedica câte o săptămână plină de povești și doruri. Astfel, campania „Dor de românesc” pornește nu întâmplător cu Ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o femeie de o eleganță înnăscută, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din măreția creatoare a lui Brâncuși, ce a inspirat prin creațiile sale brandul Iutta încă de la lansare.
Eglantina Becheru, Ambasadoare Oltenia, declară: ”Pentru că sunt un artist vizual, cred că dorul este o pânză albă, pe care ți-o poți imagina așa cum îți dorești, care te face să te gândești în primul rând la tine. E o întoarcere la tine. ”
Spotul video al Dorului de Oltenia se poate vizualiza AICI.
Producție video: Pink Stripe Group / Muzică: Maria Chifu (voce) și Radu Vâlcu (chitară).
Campania, pe lângă elementul online, va fi urmată de un eveniment de lansare și încununată de un traseu fotografic național pentru promovarea turismului românesc, a brandului de țară și susținerea obiceiurilor specifice fiecărei zone.
Iutta va călători alături de marele câștigător al campaniei, un ghid pasionat de românesc și de un fotograf profesionist în Transilvania cu spirite străvechi, în Oltenia cea cu vorbe pătimașe, în Muntenia vibrantă, în Bucovina ca o dumbravă minunată, în Basarabia-soră, cu dor de întregire, în Moldova cea sfântă și cu bucate aromate, în Dobrogea cea dintre pământ și apă, în Maramureșul vesel și colorat, în Banatul blând și așezat, în Crișana cea repede și curgătoare. De asemenea, dorurile culese în cele 10 săptămâni ale campaniei vor crea geanta Dor călător, o geantă de voiaj ce va ajunge tot în posesia marelui câștigător. Alte 100 de premii ce constau în produse Iutta și ale partenerilor își așteaptă câștigătorii.
Campania va fi promovată și în diaspora, în comunitățile de români pentru care dorul este mereu o constantă a sufletului lor. Și pentru că semnele sunt universale, IUTTA își propune să călătorească în curând în lumea mare.
Cititorii sunt invitați să acceseze platforma www.dorderomanesc.ro să afle mai multe detalii despre campanie, să citească cât mai multe povești autentice din toate zonele geografice ale României și Basarabiei, dar mai ales să își împărtășească, la rândul lor, dorul. Care este dorul tău?
Despre Iutta. Dor de românesc
Iutta este un atelier de creație care are în portofoliu genți și accesorii din piele cu motive de inspirație tradițională. Brandul reflectă dorul de românesc prin valorificarea folclorului, suplinind nevoia de identitate care caracterizează prezentul. Simbolurile alese pentru cea mai recentă colecție, intitulată chiar „Dor de românesc”, reflectă pitorescul și tradiția fiecărei zone din țară și exprimă principalele valori ale acesteia, putând fi regăsite și în arhitectura veche sau straiele populare românești.
Colecția aduce la un loc 10 motive românești din diferite zone ale țării noastre și, odată cu ele, dorurile față de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramureș, Banat, Crișana. Astfel, creațiile Iutta au în spate o poveste, un dor ce le inspiră pe cele care le poartă să își amintească unde le sunt cu adevărat rădăcinile și valorile. Cum frumos ne descria o susținătoare: „Voi, Iutta, ne faceți să iubim dorul, deși el implică o absență.”
Mai multe detalii pe: www.iutta.ro, www.facebook.com/Iutta.ro.