A doua editie a festivalului Like CNDB#1 incepe la Centrul National al Dansului Bucuresti cu un spectacol semnat de Florin Fieroiu, produs de Teatrul Regina Maria Oradea.
14 februarie, ora 19.30, Sala Stere Popescu, CNDB
SECVENTE SI PROFILE
Spectacol non-verbal cu un text de Farid Fairuz, proiectat.
O productie: Teatrul Regina Maria Oradea
Regia: Florin Fieroiu
Decorul: Cristina Milea
Costumele: Cristina Milea
Muzica: Vlaicu Golcea
Coregrafia: Florin Fieroiu
Distributia: Georgia Caprarin, Ioana Cheregi, George Dometi, Andreea Gabor, Mihaela Gherdan, Alina Leonte, Alin Stanciu, Radu Tudor, Razvan Vicoveanu
Durata spectacolului: 50 de min fara pauza
*acest spectacol nu este recomandat persoanelor sub varsta de 16 ani.
Spectacolul SECVENTE SI PROFILE a deschis editia aniversara a Festivalului de Teatru Scurt (editia XX) de la Oradea, in septembrie 2014.
In regia si coregrafia lui Florin Fieroiu, cu un text de Farid Fairuz (proiectat), pe muzica lui Vlaicu Golcea si scenografia Cristinei Milea, spectacolul nu are un mesaj concret, ci expune foarte multe idei, dezbatandu-le intr-un context non-narativ, chiar aleator. Compozitia coregrafica nu are un fir epic ci, mai degraba, se ghideaza dupa vinele energetice ale fiecarei actiuni. Are fundamente vizuale, dinamice si nu psiho-emotionale.
Spectacolul suprapune mai multe teme si idei generand o coregrafie care este raspunsul unui mod energetic de lucru.
Actorii inainteaza in paralel, pe de-o parte pe linia temporala a spectacolului, iar pe de alta parte actionand in interiorul unui pattern pe care il genereaza fara sa fie constienti, asemeni unui drum inexistent anterior pe care-l creeaza in timp ce il parcurg.
Realitatea in permanenta miscare anuleaza instalarea unui fir narativ unic, tinand actorii ocupati cu un pattern impus si simplu: actiuni fizice cu durate foarte scurte (3-5 secunde) derulate intr-o structura repetitiva, prestabilita.
Actiunile nu au ca scop expunerea unor personaje, ci pun actorii intr-o experienta fizica imediata, fara intentie metaforica sau simbolica directa. Acestia se afla tot timpul fata in fata relevand in orice actiune latura ei variabila si uneori obsesiva, modificandu-i temperatura si energia cu fiecare repetitie.
Muzica este un fluid energetic, un continuum care respecta aceleasi principii ca si performerii: repetitivitate, secventialitate, obsesivitate. Muzica isi modeleaza si regleaza metabolismul, intensitatea si dinamica in functie de propriile legi, infiltrandu-se organic in corpul spectacolului. „Culoarul” sonor este time-line-ul acestei experiente traite live de catre toti performerii, generand un cadru emotional care-i sustine si antreneaza pe actori.
Textul proiectat functioneza ca un alt culoar de informatie, care creeaza posibile legaturi sau fragmenteaza perceptia asupra intregului. Textul a fost scris si adaugat ulterior crearii spectacolului si propune o posibila perspectiva de fundal, fara a avea intentia de a explicita actiunile actorilor. Textul nu este exercitiul unui dramaturg, ci mai degraba reflectia unui artist care si-a exersat imaginatia pe un continut dat, asemeni unui experiment circumstantial.
Florin Fieroiu a absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” din Bucuresti si Academia de Teatru si Film – sectia Coregrafie, din Bucuresti. A studiat dansul cu Ion Tugearu si Miriam Raducanu si a colaborat cu renumiti coregrafi: Dominique Bagouet, Steve Paxton, Charles Linehan, Christian Trouillas. A fost co-fondatorul grupului de dans contemporan „Marginalii”. A creat spectacolele: „Calator prin Labirint”, „Inaripat”, „Piesa gresita”, „DaDaDans”, „Alcool… Amar… Amor”, „DanSolitude”, „A waiting for…”, „Human Installation”, „Ready-Modern-Made”, „Love zig-zag”, „Nimic. Precis”, „Derdiedans”. A realizat coregrafia pentru numeroase spectacole de teatru si a colaborat cu artisti importanti din Romania si strainatate: Dominique Bagouet, Alexandru Dabija, Christian Trouillas, Vlaicu Golcea, Gianina Carbunariu, Charles Linehan, Gabor Tompa, Andu Dumitrescu, Lia Mantoc, Radu Nica, Eduard Gabia, Radu Afrim. Este initiatorul multor proiecte de educatie artistica: „The Body”, „Corpul si coregrafia”, „Performing the body”, „The Shaker”, „Soundbody” si a numeroase ateliere de dans dedicate dansatorilor, actorilor si iubitorilor de dans. Obtine Premiul I la EuroDance, Le Prix Individuel d’Interpretation, in cadul celei de-a V-a editii a Rencontres Choreographiques Internationales si premiul senatului UNITER pentru coregrafie in arta spectacolului.
Detalii pe www.cndb.ro