Expozitii inaugurale:
The Uncanny – 11172014, octombrie
Love, Skin & other Fairytales – Amalia Dulhan
Construita de Petre Modolea, Secretar de Stat in Ministerul de Interne din perioada Regatului si proiectata de renumitul architect si profesor Tiberiu Niga, cladirea de la nr. 88 din Strada Clucerului aminteste de aristocratia anilor ’40.
Tiberiu Niga aparţine prin excelenţă anilor ‘20-’40, ca mentalitate şi spirit, ca reprezentant al unei societăţi complexe şi rafinate, nobile şi elitiste. Urmaş spiritual al Școlii Bauhaus, al Stilului Internațional, se detaşează discret, dar nu brutal, de etapele neoromânescului şi eclectismului de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, reuşind să-şi impună şi o viziune personală de interpretare a arhitecturii româneşti tradiţionale.
De-a lungul anilor, in vila au locuit sculptorul Ion Vlasiu, artist emerit, si dirijorul Iosif Conta, director adjunct al Radioului public si conducatorul Orchestrei Nationale Radio. Acesta a adus mici modficari cladirii, amenajandu-si la parter o mini-sala de concerte.
Art Yourself Gallery este amplasată în centrul Bucureștiului, in proximitatea Parcului Kiseleff, Manastirii Casin si a Arcului de Triumf.
Am decis sa alegem acest spatiu care a apartinut anilor interbelici de glorie culturala a Bucurestiului cu speranta ca impreuna cu nume reprezentative ale artei contemporane vom putea contribui la resuscitarea perioadei de efervescenta artistica a orasului.
………………………………………………………….
Aitch · Felix Aftene · Gabriel Caloian · Codruţa Cernea
Mihail Cosuleţu · Cristian Crisbăşan · Suzana Dan
Amalia Dulhan · Andreea Floreanu · Cornel Lazia
Ileana & Cătălin Oancea · Dragoş Pătraşcu · Tudor Pătraşcu
Radu Rodideal · Adrian Sandu · Bogdan Teodorescu · Ioana Ursa
The Uncanny (Das Unheimliche) descrie sentimentul neliniștitor provocat de ceva care este ciudat și străin, dar, în același timp, uimitor de aproape și familiar. E un straniu amestec de imprevizibil, amintire și nesiguranță.
În eseul său The Uncanny, publicat în 1919, Sigmund Freud scrie despre modul în care acest straniu este asociat cu scoaterea la lumină a ceea ce a fost ascuns și secret, definindu-l ca „terifiantul care ne conduce către ceva cunoscut de multăvreme nouă; ceva odată foarte familiar” .
Investigațiile estetice ale lui Freud cu privire la acest fenomen psihologic, au trezit interesul artiștilor încă de la publicarea eseului său. The Uncanny e o temă recurentă, explorată în cinema, literatură, arhitectură și arte vizuale.Pare să fie o caracteristicăa contemporanului, dar și un instrument esențial pentru a reflecta asupra acestuia, mai ales în probleme legate de familie, traumă, spațiu, subiectivitate și realitate .
Vă invităm la cea de-a noua expoziție din cadrul proiectului 11172014, pentru a descoperi experiența vizuală pe care o propun cei 17 artiști, pornind de la această temă.
…………………………………………
Love, Skin and other Fairytales dezvaluie o latura misterioasa si suprinzatoare a Amaliei Dulhan.
„Realitatea este percepţie personală, subiectivitate ce permite idea de categorii şi concepte universale cu scopul comunicării într-un grup ( caz în care indivizii însumează un întreg, un organism indiferent faţă de basmele lor individuale) sau cu scopul exprimării personale ca afirmare a existenţei ( caz în care este vorba de basme cu care individul ascunde faţă de sine frica de Vid).
‘Love, Skin and other Fairytales’ este compus din două corpuri distincte de lucrări, două „volume” alcătuite din ilustraţii ale basmului de sfârşit de tinereţe pură.
Volumul II trece in revista diverse instanţe ale Sinelui povestit/povestitor într-un carusel aparent nesfârşit de portrete temător tematice dar fără groază. Parcursul natural biologic duce către castelul Fricilor împrejmuit de fluviul Intelegerii iar inăuntru, reflectat in oglinzi astrologico-psihanalitice, personajul se vede pe sine.Scufita Roşie este de fapt Lupul cel Rau.
Volumul I conţine câteva ilustraţii despre dragoste, frumos legate în piele, ele dezvăluie ultimul basm credibil contemporan, prezentat aici într-o versiune personală suprearealistă cu aroma tatuajelor de la guma de mestecat şi efemeritatea inelelor de logodna de jucarie din plastic. Şi în acest volum realitatea este alterată de Sine, incapabil de obiectivitate metafizică, basmul de dragoste este una dintre cele mai frumoase creaţii ale sale, subtitrat de conceptul la fel de frumos, cinic-poetic, al inventării prăbuşirii avioanelor odată cu invenţia lor.” Lui D – curcubeul meu / Amalia Dulhan
“Arta nu este ceea ce vezi, ci ceea ce îi faci pe ceilalți să vadă”, Edgar Degas
Art Yourself Gallery, Str. Clucerului nr. 88
021 222 98 77
office@artyourselfgallery.ro